Kyon
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kyon

Twaalf rijken die al honderden jaren vreedzaam samen leefden, onwetend van naderend onheil
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal

Ga naar beneden 
2 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Carolos
Level 1
Carolos


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 09-07-14

Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Empty
BerichtOnderwerp: Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal   Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Icon_minitimewo jul 09, 2014 7:06 am

Het is meer een overdekt zwembad, dit meer. Een beetje schuin stroomt er een krachtige stroom die ronde meer binnen, wat ervoor zorgt dat het water constant kolkt als een draaikolk. Die heeft de voet van de berg een beetje weggesleten, maar alleen op de hoogte van het water. Als je dus naast het meer staat, zie je een redelijk klein meer, maar meer dan de helft ligt onder de berg. Het is daar even diep en je kan er niet staan, maar je hoofd past wel tussen de onderkant van de berg en het wateroppervlak, dus je kan er zwemmen, zonder steeds terug te moeten gaan voor lucht. Daar zijn de raarste vormen ontstaan in het gesteente, maar het is er ook erg donker.

Regels: -
Personen: -
Terug naar boven Ga naar beneden
Allison.
Level 1
Allison.


Aantal berichten : 73
Registratiedatum : 30-06-14
Leeftijd : 26

Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal   Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Icon_minitimewo jul 09, 2014 8:05 am

Terwijl Kinai zijn energie probeerde kwijt te raken in de lucht zat Allison aan de rand van het meer met haar voeten in het water. Het liefst had Allison een duik genomen in het verfrissende water, maar helaas heeft ze nooit geleerd om te zwemmen. Toen ze klein was had ze het een paar keer geprobeerd, maar meestal eindigde dat met een reddingsoperatie om haar uit het water te vissen. Af en toe keek ze omhoog om zo Kinai in de gaten te houden voor het geval ze hem nodig mocht hebben. Gelukkig was er op dit moment niemand te bekennen en kon ze rustig haar gang gaan. Pas je op dat je er niet invalt? Ik zou je met alle liefde eruit halen, maar ik ben niet zo’n fan van water, zei Kinai, terwijl hij boven haar hoofd rondjes vloog. Grijnzend keek Allison naar boven terwijl ze met haar voeten in het water spartelden. Ze kon het Kinai niet kwalijk nemen dat hij een afkeer voor water had. Langzaam ging Allison op haar rug liggen met nog steeds haar voeten in het water en haar blik op Kinai gericht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Carolos
Level 1
Carolos


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 09-07-14

Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal   Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Icon_minitimewo jul 09, 2014 12:27 pm

Carolos sprong hoog in de lucht van Wans rug. Terwijl hij rustig omlaag dwarrelde, wat hij kon, omdat hij luchtkrachten had, vloog de draak op hem af en tegen zijn hand. Zodra hij contact maakte met de huid, veranderde hij in een drakentattoo en verplaatste zich naar Carolos' rug. Een minuut later landde die geruisloos op de grond. Er zat een meisje naast het meer. "Goedemiddag," zei hij en hij boog hoffelijk. Het was goed om te buigen als je iemand begroette en het was goed om iemand te begroeten als je tezamen ter plekke was. Daarna knielde hij naast het water en vulde zijn witte waterfles. Vervolgens deed hij zijn witte schoenen en witte broek uit en knoopte zijn witte blouse los. Hij stond nu in nog enkel een witte onderbroek en natuurlijk de witte sjaal, die drie meter lang was en wapperde in de wind. Zo dook hij sierlijk het meer in. Dit meer was het eerste grotere water dat hij tegenkwam sinds hij de Woestijn achter zich had gelaten en hij moest gewoon zwemmen. Toen hij weer bovenkwam, kwam ook zijn sjaal op het oppervlak te drijven en die draaide met de stroming mee. Carolos keek even naar het meisje, maar hij besloot dat de eerste Twaalver die hij zag niet direct bekeerd hoefde te worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Allison.
Level 1
Allison.


Aantal berichten : 73
Registratiedatum : 30-06-14
Leeftijd : 26

Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal   Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Icon_minitimedo jul 10, 2014 1:45 am

Langzaam bracht Allison zichzelf omhoog toen ze een schaduw dichterbij zag komen vanuit haar ooghoeken. "Goedemiddag" zei een jonge jongen gekleed in wit. Verbaasd keek Allison naar de jongen, omdat ze niet had verwacht dat ze hier iemand zou tegen komen. "Goedemiddag" zei Allison zachtjes. Nog steeds verbaasd volgde Allison zijn bewegingen, pas toen ze merkte dat ze zat te staren wende ze haar blik af. Stiekem was ze een beetje jaloers op hem aangezien hij kon genieten van het verfrissende water en zij niet verder kwam dan haar enkels. Zonder dat het opviel had Kinai de landing in gezet en ging naast Allison aan de rand van het meer zitten, ondanks zijn afkeer voor water. "Er is niks aan de hand" zei ze zachtjes. Nu misschien nog niet, maar wie weet wat er nog komt, zei Kinai wantrouwend. Grijnzend keek ze naar haar beschermer en vervolgens weer naar het water. "Kom jij mij redden Kinai? Als ik in het water spring en er niet meer uit kom?" zei ze grijnzend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Carolos
Level 1
Carolos


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 09-07-14

Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal   Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Icon_minitimedo jul 10, 2014 3:09 am

"Kan jij niet zwemmen?" Vroeg Carolos, gemeend, maar op zijn gezicht stond een spoor van een spottende glimlach. "Spring erin. Je kan hier wel staan en anders kom ik je wel helpen." Ook dat meende hij echt. Het was niet eervol om zoiets tegen iemand te zeggen, zonder dat dan waar te maken. Op zijn rug voelde hij Wan knikken. Die dacht hetzelfde. Al was hij nu een tattoo, hij kon nog steeds bewegen en dat voelde Carolos dan. Namelijk omdat de inkt zich in zijn huid verplaatste. Maar Wan zorgde ervoor dat hij meisje en haar draak hem niet zagen bewegen. Eigenlijk koest Carolos verrast zijn, omdat hij aan dit meisje kon zien dat ook Twaalvers draken hadden en dus magie bezaten. Maar dat was hem al ingefluisterd door de goden die hem het goede ingaven, dus er was niets aan verrassing te zien. Glimlachend dook hij onderwater en hij kwam verderop weer boven. Zijn sjaal kwam achter hem aan als twee lange staarten. Hij gebaarde naar het meisje dat ze best het water in mocht, hij zorgde ervoor dat ze niet zou verdrinken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Allison.
Level 1
Allison.


Aantal berichten : 73
Registratiedatum : 30-06-14
Leeftijd : 26

Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal   Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Icon_minitimedo jul 10, 2014 6:00 am

"Nee, ik heb het nooit geleerd" zei Allison. Twijfelend stond ze op van haar plek naast het meer en wierp ze snel een blik op Kinai. Niet doen Allison! Hij is vast niet te vertrouwen, zei Kinai, terwijl zijn blik stevig op de jongen gericht was. "Stel dat deze jongen mij kan leren zwemmen, dat zou echt geweldig zijn!" zei Allison vrolijk.Ik heb je gewaarschuwd.Op dit moment had ze alleen een korte broek aan en een shirtje, dus het zou niet erg zijn als dat nat zou worden. Voorzichtig liep Allison steeds verder het water in tot dat het water haar heupen had bereikt. Ze was bang dat als ze verder zou gaan de stroming ervoor zou zorgen dat ze er niet meer uit kwam. Een grote zucht verliet haar mond en onzeker bleef ze naar het water staren. "Dus stel ik mocht verdrinken, kan ik er dan op vertrouwen dat je mij het water uit helpt?" vroeg ze. Ondertussen had ze al een paar kleine stapjes vooruit gezet en kwam het water nu tot ver boven haar navel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Carolos
Level 1
Carolos


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 09-07-14

Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal   Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Icon_minitimedo jul 10, 2014 8:46 am

"Je hebt mijn woord," antwoordde Carolos en hij boog opnieuw hoffelijk. "Mijn woord van eer." Het klonk vrij oudbollig, maar zo ging het nu eenmaal bij de Krijgers. "Mijn naam is Stephane, of Carolos, je mag zelf kiezen," stelde hij zichzelf voor, terwijl hij op haar af zwom. "En met wie heb ik het genoegen?" Zodra hij kon staan, deed hij dat en hij liep naar een stuk waar hij slechts tot zijn heupen in het water stond. Ook al was zijn sjaal nat en zwaar van het water, de twee uiteinden begonnen te wapperen in de wind van Carolos' luchtmagie. Binnen de kortste keren was de sjaal daardoor droog. Hij speelde met zijn handen met het water en licht af en toe zijn vingers hun helende licht geven. Dan gloeide het water om hem heen even helder wit op. Hij keek even naar de draak van het meisje en in zijn blik was alleen maar goeds te zien. Hij was het goede, dus als hij het wilde, vertrouwde alles en iedereen hem, dat kon niemand weigeren. Natuurlijk kon hij zichzelf niet laten vertrouwen als hij eigenlijk kwaad in de zin had, dat was niet goed en eervol, maar nu had hij geen kwaad in de zin, dus straalde hij dat ook uit. De draak moest hem wel vertrouwen in de buurt van zijn mens.
Terug naar boven Ga naar beneden
Allison.
Level 1
Allison.


Aantal berichten : 73
Registratiedatum : 30-06-14
Leeftijd : 26

Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal   Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Icon_minitimedo jul 10, 2014 9:21 am

"Het is leuk je te ontmoeten Carolos, mijn naam is Allison" zei ze vriendelijk. "Het is misschien een rare vraag, maar waarom zwem je met je sjaal om? Is dat niet erg vervelend?". Althans het leek Allison erg vervelend om met een sjaal om te gaan zwemmen. Terwijl ze dat aan Carolos vroeg merkte ze op dat het water om hem heen heel even wit opgloeide. Een paar dagen geleden had ze een meisje van ongeveer haar eigen leeftijd ontmoet die net als haar bijzondere krachten bezat, misschien bezat hij ze ook wel. "De draak aan de rand van het meer heet Kinai. Hij heeft het niet zo op vreemden net als ik" zei Allison, toen ze zag dat de jongen naar Kinai keek. Heel even twijfelde ze of ze nog wat dieper het water in zou gaan, omdat er nu toch iemand bij is die haar eventueel zou kunnen helpen. Ze besloot de poging te wagen en langzaam liep ze steeds verder het water in tot het water haar schouders aan raakte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Carolos
Level 1
Carolos


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 09-07-14

Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal   Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Icon_minitimedo jul 10, 2014 9:52 am

"Ik zou het je niet uit kunnen leggen," zei Carolos, hooghartig, maar eerlijk. Het kwam misschien over alsof hij Allison niet waardig vond om het uit te leggen en daar kwam het in feite op neer, al zat er veel meer achter. Hij boog hoffelijk een groet naar de draak, voor hij in het water dook en naar de diepere stukken zwom. Hij keek even naar de plek waar het meer onder de berg verdween. Hij was best nieuwsgierig en zwom die kant op. Voor hij onder de berg verdween, stak hij zijn rechterhand uit het water en liet hem helder wit licht geven, zodat hij wat zag onder de berg. Hij zwom er snel een rondje en keer daarna weer terug naar Allison. Langer zou hij tochtjes onder de berg niet vol houden, omdat de helende magie die hij gebruikte voor het bijschijnen veel energie verbruikte. Straks zou hij weer wat moeten eten met veel suikers, zoals altijd als hij de kracht gebruikte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Allison.
Level 1
Allison.


Aantal berichten : 73
Registratiedatum : 30-06-14
Leeftijd : 26

Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal   Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Icon_minitimedo jul 10, 2014 10:05 am

Vragend keek ze hem aan toen hij zei dat hij het haar niet zou kunnen uitleggen. "Niet kunnen en niet willen zijn twee verschillende dingen" mompelde Allison, toen Carolos onder water verdween. Ik wist het wel! Hij is weg, je kan beter uit het water komen!, zei Kinai, terwijl hij woest opstond. "Het is vast makkelijker dan dat het lijkt" zei ze, waarna ze een duik in het water nam. Voorzichtig opende Allison haar ogen onderwater zodat ze kon kijken waar ze zwom. Eenmaal weer terug boven water merkte ze dat ze wat was afgedwaald en op een diep stuk terecht was gekomen. Met veel moeite en lompe bewegingen probeerde ze zichzelf boven water te houden, maar het mocht niet helpen en steeds ging ze weer kopje onder. Onrustig liep Kinai heen en weer langs de kant, hij wist dat hij in actie moest komen ze zou het niet lang vol houden. "KINAAAI!" schreeuwde Allison, toen ze enkele seconden met haar hoofd naar boven kwam. Zonder na te denken vloog Kinai omhoog, misschien als ze zijn staart te pakken kreeg dat hij haar eruit kon trekken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Carolos
Level 1
Carolos


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 09-07-14

Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal   Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Icon_minitimevr jul 11, 2014 4:49 am

Juist op het moment dat Carolos terug, hoorde hij Allison schreeuwen en hij zag hoe ze spartelde om boven te blijven. Met zijn luchtmagie schoot hij het water uit en hij bleef boven het oppervlak zweven. Zijn sjaal wapperde zichzelf in een paar seconden droog en Carolos stuurde de ene kant het water in, waar hij zich om Allison heen wikkelde. De andere kant pakte hij vast en hij vloog naar de kant, waar hij landde. Hij gaf een stevige ruk aan de stof en, ook dankzij zijn magie, vloog de sjaal met Allison erin ook het water uit en landde zachtjes op de kant. Daar ontwikkelde de sjaal zich en hij werd gedroogd met een windvlaag. Daarna vloog hij de lucht in en wikkelde zich om Carolos' nek, waarna hij weer wapperde alsof er niets gebeurd was. Op zijn rug voelde Carolos de tattoo van Wan goedkeurend knikken, maar hij besteedde er geen aandacht aan. "Gaat het?" vroeg hij, gemeend bezorgd, toen hij naast Allison stond en zijn handen gaven al wit licht om haar te helen als dat nodig zou zijn. Arm kind.
Terug naar boven Ga naar beneden
Allison.
Level 1
Allison.


Aantal berichten : 73
Registratiedatum : 30-06-14
Leeftijd : 26

Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal   Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Icon_minitimevr jul 11, 2014 5:37 am

Trillend ging Allison op de grond zitten, trok haar benen op en sloeg haar armen eromheen. "Nee, het gaat niet! Ik had naar Kinai moeten luisteren in plaats van naar jou" zei Allison, nog steeds trillend van angst. Opgelucht dat Allison heelhuids weer aan de kant zat landde Kinai tussen Allison en Carolos in. Zijn opgeluchte stemming sloeg snel over en veranderde in een woeste blik toen hij naar Carolos keek. Dreigend zette de draak een stap naar voren om zo de jongen te intimideren, maar als dat niet zou lukken zou hij het wel eens waar anders proberen. Hoe wil je hem hebben? Gebakken, gebraden, geroosterd of in as?, vroeg Kinai. "Wat dacht je van levend? Hij kan er ook niks aan doen dat ik een waardeloze zwemmer ben" zei Allison, terwijl ze langzaam opstond en naast Kinai ging staan. Zachtjes begon ze de zijkant van haar draak te strelen om hem zo tot rust te brengen. "Het is mijn eigen schuld, ik weet dat ik niet kan zwemmen, dus had het niet moeten doen" zei ze vervolgens.
Terug naar boven Ga naar beneden
Carolos
Level 1
Carolos


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 09-07-14

Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal   Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Icon_minitimevr jul 11, 2014 6:59 am

Zodra de draak van Allison een dreigende stap richting Carolos zette, schoot Wan van zijn rug af en vloog richting de andere draak. Aangezien hij zich niet hoefde te houden aan de regels van het Goede, kon hij ook gewoon dreigen. Het puntje van zijn staart zat nog in de vorm van een tattoo op Carolos' rug, maar verder was hij vijftien meter lang vol woede, omdat zijn mens bedreigd werd. Carolos zelf vond het merkwaardig dat de draak hem niet vertrouwde. Hij straalde absoluut geen bedreiging uit, dus dan was er niets of niemand die hem kon wantrouwen. Er waren geen uitzonderingen. Vooral de uitbarsting van Allison sloeg nergens op. Hij besloot, of de goden en de Schepper besloten voor hem, dat hij dan ook maar niet meer zijn best moest doen. "Best, als je het zo wil hebben," zei hij en hij steeg op, tot hij vlak boven de grond zweefde. "Als ik niet te vertrouwen was, wat dacht je dat ik nu gedaan zou hebben? Je hebt gezien wat ik met mijn sjaal kan. Ik had jou laten verdrinken en de kop van je draak had ik afgehakt. Maar ik had je mijn woord gegeven, en aan mijn woord hou ik mij altijd." Nog steeds geen dreiging uitstralend, boog hij hoffelijk in de lucht en daarna zweefde hij naar de andere kant van het meer. Wan kwam volledig uit zijn tattoovorm en nam Carolos' spullen mee. Hij liet zijn tanden kwaad zien aan de andere draak en vloog daarna achter zijn mens aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Allison.
Level 1
Allison.


Aantal berichten : 73
Registratiedatum : 30-06-14
Leeftijd : 26

Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal   Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Icon_minitimevr jul 11, 2014 7:55 am

Verbaasd keek Allison naar zijn tatoeage die veranderde in een grote, woeste draak. "Je bent voor mij een wild vreemde, denk je dat ik elk vreemd persoon die ik zie honderd procent vertrouw?" riep ze hem achterna. Geïrriteerd ging ze voor Kinai staan en aaide ze de draak op zijn voorhoofd om hem tot rust te brengen. Misschien is het beter om het meer te verlaten, zei Kinai, wat meer gekalmeerd. "Ik ben niet gek! Ik laat mezelf niet weg jagen. We doen gewoon alsof ze er niet zijn" zei ze. Rustig ging Kinai op de grond liggen met zijn blik gevestigd op Carolos. Allison ging zo op de grond zitten dat ze naar de zijkant van Kinai kon kijken. Uit haar zwarte tas pakte ze haar roze schetsboek, waarna ze erin begon te tekenen. Eerst tekende ze Kinai en daarna de omgeving om hem heen. Op dat moment zag Allison er rustig uit, terwijl ze vanbinnen zich alleen maar zat op te vreten vanwege de opmerking van de jongen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Carolos
Level 1
Carolos


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 09-07-14

Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal   Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Icon_minitimevr jul 11, 2014 10:15 am

Carolos snapte er helemaal niets meer van. Hoe kon dit meisje hem wantrouwen. Niemand kon hem wantrouwen als er geen reden voor was om hem te wantrouwen. Hij keek vragend naar Wan, maar zijn gevoel, dat altijd goed was, zei hem dat het beter was om er geen aandacht meer aan te besteden. Hij had nog steeds enkel zijn onderbroek aan, maar besloot hierover maar te mediteren. Hij ging in perfecte lotushouding zitten, vouwde zijn handen in zijn schoot en sloot zijn ogen. Langzaam begon hij te zweven op een vaste plaats, nauwelijks tien centimeter boven de grond. Eerst maakte hij zijn hoofd helemaal leeg. Hij focuste zich alleen op het geluid van de blaadjes, het kabbelen van het water, zijn ademhaling en die van Wan. De frisgroene blaadjes van een jonge boom in de buurt lieten los en cirkelden zachtjes om hem heen in de luchtstroom die er ook voor zorgde dat Carolos langzaam met de klok meedraaide. Uiteindelijk was zijn hoofd helemaal leeg en in die staat kon hij het beste nadenken. In zijn gedachten kwam één enkele vraag naar boven: 'Hoe kan Allison mij wantrouwen?' Er kwamen allemaal verschillende antwoorden bij hem omhoog, maar elk antwoord bracht weer nieuwe vragen met zich mee.
Ook nu was er niets te wantrouwen aan Carolos, hij was compleet afgesloten van de wereld om zich heen. Alleen Wan hield Allison en haar draak aan de overkant nauwlettend in de gaten, maar, omdat hij wist dat Carolos het niet zou accepteren als hij te vroeg in zou grijpen, deed hij helemaal niets. De jongen zou vanzelf uit zijn meditatie ontwaken als hij in gevaar verkeerde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Allison.
Level 1
Allison.


Aantal berichten : 73
Registratiedatum : 30-06-14
Leeftijd : 26

Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal   Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Icon_minitimevr jul 11, 2014 8:47 pm

Na dat ze klaar was met tekenen wat een tijdje had geduurd keek ze voorzichtig naar de overkant van het meer. Ze moest het eerlijk toegeven deze jongen zag er niet uit als iemand die je niet kon vertrouwen. Ook heeft hij zich aan zijn woord gehouden en haar uit het water gehaald toen ze bijna verdronk in het diepe gedeelte. Allison was nou eenmaal een eigenwijze jonge dame en ze dacht dat ze het in haar eentje wel zou kunnen toen de jongen heel even verdwenen was. Uiteindelijk had haar eigen stommiteit geleid naar een ruzie met iemand die eigenlijk niks verkeerds had gedaan. Wat ben je van plan?, vroeg Kinai, toen hij merkte dat Allison opstond en haar blik op de jongen had gevestigd. "Ik ben van plan om mijn excuses aan te bieden voor zowel jouw als mijn gedrag" zei Allison vast besloten. Er was alleen wel één probleem, Carolos zat aan de andere kant van het meer en Allison kon nog steeds niet zwemmen. Brommend stond Kinai op en Allison kon zo op zijn rug klimmen. Binnen enkele seconden stond Allison aan de andere kant van het meer. Ze liet Kinai terug vliegen naar de andere kant van het meer ondanks zijn protesten. Zonder iets te zeggen bleef ze naar Carolos kijken, ze was erg verbaasd aangezien het leek of hij kon zweven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Carolos
Level 1
Carolos


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 09-07-14

Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal   Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Icon_minitimevr jul 11, 2014 9:19 pm

Het duurde vele minuten terwijl Carolos in de leegte in zijn hoofd op zoek was naar antwoorden op die ene vraag. Zijn sjaal wapperde om hem heen. Wan keek op toen Allison en haar draak deze kant uitkwamen, maar hij bleef liggen en hield hen slechts goed in de gaten. Uiteindelijk kwam Carolos weer op de grond te zitten, de wind ging liggen en het was nu alleen nog zijn sjaal die wapperde. Het enige antwoord dat hij kon bedenken, was dat zijn eigenlijk intentie, de reden waarom hij hier was, ervoor zorgde dat Twaalvers hem niet konden vertrouwen. Eigenlijk wilde hij ze bekeren tot een nieuw geloof en anders uit de weg ruimen. Dat was wat de Schepper wilde. Hij opende zijn ogen en meteen ging zijn wenkbrauw verbaasd omhoog toen hij Allison zag staan. Hij stond op en sloeg zijn armen over elkaar. Zelfs in enkel zijn ondergoed straalde er macht, kracht, edelheid en vertrouwen van hem af. "Wil je iets zeggen?" vroeg hij, hautain, maar toch met iets zachts in zijn stem. Ook op deze manier was hij niets angstaanjagends waar je voor moest vrezen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Allison.
Level 1
Allison.


Aantal berichten : 73
Registratiedatum : 30-06-14
Leeftijd : 26

Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal   Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Icon_minitimeza jul 12, 2014 9:32 am

"Nou... Ik wou eigenlijk" zei Allison zachtjes. Ze vond het moeilijk om haar excuses aan te bieden aangezien ze zich schaamde. Ze zuchtte even en begon verder te praten "ik wil mijn excuses aanbieden voor mijn gedrag. Ook wil ik je bedanken dat je mij uit het water hebt gered toen ik zo eigenwijs was om te duiken". Ze was benieuwd naar zijn reactie en of hij eigenlijk boos op haar was. Heel even draaide ze haar hoofd om, om te kijken of Kinai zich nog steeds op dezelfde plek bevond als net. Gelukkig lag hij aan de overkant naar hun te kijken zonder rare acties te ondernemen. Verlegen keek ze toch maar naar de grond, omdat ze hem toch niet meer recht wou aankijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Carolos
Level 1
Carolos


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 09-07-14

Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal   Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Icon_minitimeza jul 12, 2014 11:26 am

"Het maakt niet uit," antwoordde Carolos. Vergevingsgezindheid was ook iets wat hij was en dat beviel hem. "De volgende keer moet je gewoon eerst nadenken voor je dit soort dingen zegt. Als mensen je hun woord geven, dan zullen alleen de allerslechtste zielen dat woord verbreken. Aangezien het even erg is om je ziel te verkopen, doet niemand het eigenlijk." Hij glimlachte en ging in kleermakerszit naast Wan zitten. "Maar waarom ben je zo argwanend?" vroeg hij nieuwsgierig. Iedereen had er een reden voor om zelfs de meest vertrouwelijke mensen te wantrouwen en als hij zou weten wat Allisons probleem was, kon hij dat als een antwoord zien op zijn vraag van daarstraks; 'Waarom vertrouwt ze me niet?' Het was voor hem nog steeds een raadsel. Hij legde zijn handen op zijn knieën en keek Allison met zijn heldere ogen aan. Haar draak negeerde hij op een diplomatieke manier, zodat het niet als vervelend zou worden ervaren door het wezen. Nee, dat hij hem nu negeerde was juist het beste om te doen, daardoor zou de draak ook kalmeren en er waarschijnlijk achterkomen dat ook hij het bij het verkeerde eind had gehad.
Terug naar boven Ga naar beneden
Allison.
Level 1
Allison.


Aantal berichten : 73
Registratiedatum : 30-06-14
Leeftijd : 26

Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal   Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Icon_minitimeza jul 12, 2014 9:42 pm

Twijfelend ging ze voor Carolos op de grond zitten, terwijl ze nadacht over zijn vraag en wat ze daarop moest antwoordde. "Vanaf dat ik 4 jaar was werd ik geplaatst in een pleeggezin. Ik heb daar een goede vriend gemaakt genaamd Kinai, maar helaas heb ik hem verloren toen ik 12 was. Hij is om het leven gekomen door een ruzie met andere jongens. Sinds zijn overlijden heb ik geen vrienden meer gehad en vind ik het moeilijk om mensen die ik net ken te vertrouwen" vertelde Allison. Nu ze een deel van haar levens verhaal verteld heeft schaamt ze zich er voor. Dat heeft ze eigenlijk altijd gehad en daarom heeft ze nooit eerder aan andere verteld wat haar dwars zat. Ze heeft nog niet haar hele verleden kunnen verwerken met hoe ze iedereen in 15 jaar is kwijt geraakt. "Kinai is het enigste wat ik nog over heb en die werkelijk alles van mij weet, daarom is hij zo beschermend". Glimlachend keek ze naar haar draak die op dat moment zijn blik op haar gevestigd had.
Terug naar boven Ga naar beneden
Carolos
Level 1
Carolos


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 09-07-14

Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal   Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Icon_minitimezo jul 13, 2014 6:01 am

"Het spijt mij dat jou zoveel narigheid is berokkend in je jonge leven," zei Carolos, gemeend, maar ook vooral omdat het het juiste was om te zeggen. "Dan is het begrijpelijk dat je argwanend ben, maar toch zou ik oppassen met wie je niet vertrouwd. En, zoals ik al zei, de enigen die hun woord breken, zijn zij die al geen ziel meer overhebben. Dat zijn er vrij weinig, dus als iemand zoiets tegen je zegt, kan je ervan uitgaan dat hij of zij zal doen wat is gezegd. Ik had gezegd dat ik zou helpen als het fout ging, en dat had ik gedaan. Toch, zelfs toen ik je had geholpen, vertrouwde je me nog niet. Ik had je laten verdrinken als ik werkelijk niet te vertrouwen was, of niet." Hij keek naar Allison en nu ook weer naar haar draak. Ja, hij snapte dat die beschermend was ten opzichte van haar mens, maar hij had haar gered toen hij Carolos bedreigde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Allison.
Level 1
Allison.


Aantal berichten : 73
Registratiedatum : 30-06-14
Leeftijd : 26

Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal   Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Icon_minitimezo jul 13, 2014 6:47 am

"Je zal wel gelijk hebben" zei Allison, terwijl ze haar blik weer vestigde op Carolos. "Je bent wel erg wijs voor zo'n jonge jongen" Een kleine glimlach was te zien op het gezicht van Allison toen ze zich wat meer op haar gemak begon te voelen. Ze kreeg ook echt het gevoel van vertrouwen bij deze jongen, na alles wat er is gebeurd. Hij had haar zijn woord gegeven en zich eraan gehouden en nog steeds was hij aardig tegen haar. "Waar kom je eigenlijk vandaan als ik vragen mag?" vroeg ze nieuwsgierig. Naarmate ze zich meer op haar gemak begon te voelen had ze ook vele vragen voor Carolos. Ze was alleen niet van plan om ze daadwerkelijk allemaal te stellen, omdat hij dan misschien wel gek van haar nieuwsgierigheid kon worden. Ze vroeg zich ook af hoe het kon dat zijn draak als een tatoeage op zijn huid geplaatst kon worden, zou het pijn doen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Carolos
Level 1
Carolos


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 09-07-14

Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal   Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Icon_minitimema jul 14, 2014 10:44 pm

Carolos knikte dankbaar bij haar compliment over zijn wijsheid. "Ik ben ervoor getraind," zei hij simpel. Hij stond op en liep naar zijn tas. Daar haalde hij een witte broek uit, die hij aantrok. Ook pakte hij een wit mouwloos hes, dat hij omdeed. Hij kon vanwege de sjaal niets over zijn hoofd trekken, dus had hij altijd hesjes, blouses en overhemden aan. Dit hes knoopte hij aan de voorkant vast met een aantal veters, maar tussen de veters was zijn blote huid nog te zien. Het was hier warm genoeg. Nu was hij weer een compleet witte verschijning, zoals altijd eigenlijk. Zijn sjaal wapperde achter hem aan als altijd, toen hij terugkeerde naar Allison. "Ik kom uit het zuiden, maar verder is dat niet belangrijk," zei hij. Een van de regels van het Witte Krijgerschap, was dat hij niet mocht liegen. Eigenlijk was om de zaken heen draaien ook niet toegestaan, maar in dit geval gaven de goden en de Schepper hem toestemming. Hij keek omhoog naar het bergbos boven het meer en wreef over zijn buik. "Ga je mee jagen?" vroeg hij aan Allison. Zelf zou hij hier de rest van de nacht blijven, maar dan wilde hij wel eten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Allison.
Level 1
Allison.


Aantal berichten : 73
Registratiedatum : 30-06-14
Leeftijd : 26

Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal   Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Icon_minitimedi jul 15, 2014 2:28 am

"Ik zou wel mee willen, maar ik denk niet dat je veel aan me zult hebben" zei Allison, terwijl ze opstond en het zand van haar broek afveegde. Haar blik richtte ze even op Kinai, verbaasd bleef ze kijken, omdat ze haar ogen niet geloofde. Kinai lag ontspannen op het gras te slapen, blijkbaar had hij er nu ook alle vertrouwen in dat het goed zou komen. Allison had nog nooit in haar leven gejaagd, ook niet in de twee jaar die ze alleen was. Per dag at ze dan ook weinig tot niks, omdat ze nou eenmaal geen geld had en jagen kon ze niet. Over Kinai hoefde ze zich geen zorgen te maken die kon gelukkig voor zijn eigen eten zorgen. Tevreden over de slapende draak draaide ze haar gezicht weer terug naar Carolos, ze was gewoon te nieuwsgierig en wou graag nog wat vragen stellen. "Hoe kan het dat jouw draak zich als een tatoeage op je lichaam kan plaatsen?" vroeg ze voorzichtig. Ze zou het vanzelf wel merken als hij al deze vragen niet oprijs zou stellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Carolos
Level 1
Carolos


Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 09-07-14

Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal   Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Icon_minitimedi jul 15, 2014 10:13 am

"Omdat hij oorspronkelijk een tekening is," zei Carolos glimlachend. "Maar je hoeft niet te kunnen jagen, je hoeft alleen maar te volgen." Hij wenkte haar te volgen en stil te zijn. "Als je op ongeveer tien meter afstand naast me loopt, dan zul je niet in de weg lopen." Met die melding begon hij de berg op te lopen, richting het bos dat zich daar uitstrekte. Door zijn luchtmagie maakte hij zelf helemaal geen geluid bij het lopen, zelfs niet als hij op een takje ging staan. Dan zweefde hij simpelweg boven het takje. Zo liep hij het bos in, zonder geluid te maken. Zijn sjaal wapperde zoals altijd achter hem aan en hij leek bijna een boself, omdat het wit schitterde in het zonlicht. Het was geen geweldige camouflage, maar dieren waren zo verbijsterd dat hij zo opviel, dat ze niet verwachtten dat hij heen zou doden. Nu kwam hij uiteindelijk bij een open plek waar een aantal herten stonden te grazen. Ze keken hem aan en vluchtten niet weg, omdat ze hem vertrouwden. Nu mocht Carolos volgens de regels van de Witte Krijger hun vertrouwen niet beschamen, dus liet hij het grote mes aan zijn riem schitteren. Zoiets kenden de herten wel en ze sprongen achteruit de bosjes in. Carolos had al lang een zwak en oud dier uitgekozen, dat toch binnen enkele dagen zou sterven. Het mes gebruikte hij niet, met een beweging van zijn arm schoot zijn sjaal van zijn nek en dwars door de hals van het verzwakte dier. De sjaal was door het ijzer zo scherp dat het hoofd met een perfect rechte snee van de romp was gescheiden. Terwijl de sjaal in de lucht rondjes draaide, knielde Carolos naast het hoofd, sloot de ogen van het dier en groef met zijn grote mes een kuil.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal   Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het meer onder de voet van de berg - Rijk van de Weegschaal
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De verlaten ruïnes - Rijk v.d. Weegschaal
» Het marktpleintje in Rayindra - Rijk van de Weegschaal
» Afgelegen picknick plekje - Rijk van de Weegschaal
» Het Dertiende Rijk
» Rijk van de Maagd ---- Het hemelmeer

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kyon :: Het RPG :: Het rijk van de Waterman, Tweeling en Weegschaal-
Ga naar: