Kyon
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kyon

Twaalf rijken die al honderden jaren vreedzaam samen leefden, onwetend van naderend onheil
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 De rivierbedding - Rijk van de Waterman

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Xyla
Level 2
Xyla


Aantal berichten : 191
Registratiedatum : 22-06-14

De rivierbedding - Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: De rivierbedding - Rijk van de Waterman   De rivierbedding - Rijk van de Waterman Icon_minitimewo jul 02, 2014 5:20 am

Een klein riviertje die het landschap doorkruist, niet zo'n heel gek tafereel. De rivierbedding die erbij hoort ook niet. Deze bedding is vruchtbaar en hier grazen dan ook regelmatig wilde dieren. Het is afgelegen genoeg om je rustig in te wassen, of gewoon even tot rust te komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Douglas.
Level 2
Douglas.


Aantal berichten : 134
Registratiedatum : 26-06-14

De rivierbedding - Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: De rivierbedding - Rijk van de Waterman   De rivierbedding - Rijk van de Waterman Icon_minitimewo jul 02, 2014 5:31 am

Zwemmend reizen was voor Douglas nog steeds gemakkelijker. Hij kon per dag gemakkelijk tweehonderd kilometer afleggen, als hij rustig zwom. Dit was één van de eerste keren dat hij een rivier op zwom. Hij was er al één gevolgd toen Q was gekomen en hij kende de rivieren in het Rijk van de Vissen, maar hier was hij nog nooit geweest. Hij had Swift achtergelaten in de zee. Hij wilde de wereld zien, maar daar niet de verkeerde soort aandacht bij trekken. En een walvis van een voetbalveld-lengte, was toch vrij opvallend. Douglas zou de weg terug wel vinden, dat was gewoon stroomafwaarts. De rivier was hier nog diep genoeg om onderwater te zwemmen, maar het zag er naar uit dat dat niet lang meer zou duren. Als het zover kwam, zou Douglas omkeren. Hij durfde het nog niet aan om in rivier aan de oppervlakte te zwemmen. Aangekomen bij de desbetreffende rivierbedding, ging hij net omhoog om zijn luchtzak weer aan te vullen. Toen hij zijn blik op de zon wierp, zag hij dat het al aan het eind van de middag was. Hij zwom naar de kant en kroop op de kant. Hij deed zijn altijd droge tas van zijn rug en legde die in het gras. Zelf ging Douglas ernaast liggen. Vissen kwamen 's avonds pas echt tevoorschijn. Om zich heen kijkend constateerde hij dat hier geen mensen in de buurt zouden zijn, dus hij hoefde zich ook niet aan te kleden. Er waren alleen een paar, tja, hoe heetten die dieren ook alweer. Er was geen walviswoord voor, dus zond hij een gedachtelijke afbeelding naar Swift. Het bleek een hert te zijn. Aha, dacht Douglas, niet gevaarlijk dus, en hij ging weer liggen om zijn spieren rust te geven. Want al was te zien dat hij zijn lichaam heel veel belastte, ook walvissen moesten aan het eind van een dag rusten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Xyla
Level 2
Xyla


Aantal berichten : 191
Registratiedatum : 22-06-14

De rivierbedding - Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: De rivierbedding - Rijk van de Waterman   De rivierbedding - Rijk van de Waterman Icon_minitimewo jul 02, 2014 10:03 pm

Xyla was opzoek naar een plek om haar waterzak aan te vullen voor de laatste paar uurtjes onderweg naar huis en de rivierbedding die ze uit de lucht ontdekte was daarvoor de perfecte plek en Ghita zette dan ook niet voor niets de landing in. Hoewel het dier een vuurdraak was, het het net zoals andere levende wezens wel vocht nodig om zonder te hallucineren te kunnen functioneren. Vandaar dat het prachtige dier er geen bezwaar op had om de landing in te zetten. Xyla, die het nog altijd een machtig gevoel vond om op snelheid naar beneden te razen, keek haar ogen uit. De rivier fonkelde in het zonlicht en zorgde voor een liefelijke indruk. Die indruk werd ietwat verstoord toen haar ogen een gedaante ontdekte. Even twijfelde ze, ze konden een eindje verderop ook hun watertekort aanvullen, maar aan de andere kant. Een korte stop kon weinig kwaad, het zag er niet uit dat die gedaante heel gevaarlijk was. Uiteindelijk volgde er een redelijke soepele landing naast de rivier en stapte Xyla van de rug van Ghita af. Met haar ogen schuin op de jongen in het water begon Xyla de waterzak los te knopen en begaf ze zich naar de waterrand.
Terug naar boven Ga naar beneden
Douglas.
Level 2
Douglas.


Aantal berichten : 134
Registratiedatum : 26-06-14

De rivierbedding - Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: De rivierbedding - Rijk van de Waterman   De rivierbedding - Rijk van de Waterman Icon_minitimewo jul 02, 2014 10:29 pm

Douglas keek op toen er een draak in de buurt landde. Er sprong een meisje van de rug van het dier. Dus er waren meer mensen met draken? Dat had hij niet geweten. Maar hij had in het begin ook niet geweten dat Swift een draak was. Hij keek toe hoe ze naar de waterkant liep en iets deed met een soort zak. Hij was niet echt bekend met het begrip 'drinken', want hij zwom veel en dan hoefde hij zijn mond maar open te doen om de juiste hoeveelheid vocht binnen te krijgen, voor wat er niet gewoon door zijn huid binnenkwam. Nieuwsgierig stond hij op en hij liep naar haar toe. "Hallo," groette hij beleefd. "Mag ik vragen wat je aan het doen bent?" Hij bleef op gepaste afstand staan, tot het meisje hem dichterbij zou wenken. Zo had hij het van Aia geleerd. Aia had hem ook geleerd dat mensen normaal gesproken kleren droegen, maar als hij nog moest zwemmen, waren die niet handig. Zwemmen ging makkelijker als hij volledig gestroomlijnd was. Vooral het jagen op vis vereiste snelheid en dat moest hij dus nog gaan doen. Daarbij vond hij kleren nog oncomfortabel, dus hij hoopte maar dat dit meisje het niet erg zou vinden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Xyla
Level 2
Xyla


Aantal berichten : 191
Registratiedatum : 22-06-14

De rivierbedding - Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: De rivierbedding - Rijk van de Waterman   De rivierbedding - Rijk van de Waterman Icon_minitimevr jul 04, 2014 9:27 am

Xyla bukte zich en haalde haar handen even door het koele water en bevochtigde haar hals en nek even voor ze over ging tot het vullen van de waterzak. Naast haar had Ghita zich ook naar de waterrand begeven. Hoewel het een vuurdraak was, had ze toch vocht nodig om haar inwendige organen enigszins tevreden te houden. Nog altijd hield ze een schuin oog op de jongen die nu naar haar toe kwam. Met een hand controleerde ze of haar zwaard los in de schede lag, voor het geval de gedaante kwaad in de zin had. Maar nu de jongen dichterbij kwam en ze haar aandacht dus meer moest verleggen voor mogelijk gevaar ontdekte Xyla iets waardoor ze toch lichtelijk uit het veld geslagen werd. "Ik vul mijn watervoorraad aan..." zei ze toch op een ietwat verbrouwereerde toon. Hoewel Xyla one of the guys was, wat betreft haar beroep werd ze niet vaak geconfronteerd met openlijk naakt en zeker niet door een willekeurige gedaante. "Waar is jouw kleding?" was de korte wedervraag van de witharige dame.
Terug naar boven Ga naar beneden
Douglas.
Level 2
Douglas.


Aantal berichten : 134
Registratiedatum : 26-06-14

De rivierbedding - Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: De rivierbedding - Rijk van de Waterman   De rivierbedding - Rijk van de Waterman Icon_minitimevr jul 04, 2014 9:34 am

"Oja, drinken," mompelde Douglas, toen hij zich bedacht dat dat moest als je niet 24/7 in het water lag. "Kleren zitten in de weg bij het zwemmen en jagen op vissen," luidde zijn simpel antwoord en het was duidelijk dat het voor hem de normaalste zaak van de wereld was. "Maar ik heb nog nooit gezien dat drinken in een zak zat," ging hij verder op het vullen van de waterzak en met uitgestoken hand zette hij een stapje dichterbij, om beter te kunnen kijken. Een zak, gemaakt van huid met een houten tuit, zoals sommige zeeslakken hadden. Het was wel handig, maar toch, als Douglas wilde drinken sprong hij het water in en deed hij zijn mond open. "Het is wel handig," zei hij, toen hij zich bedacht dat de meeste mensen niet constant in het water lagen. "Misschien moet ik ook zoiets aanschaffen. Waar vind je die dingen? Of maak je ze zelf?" Hij was als een klein kind geïnteresseerd in de waterzak, gewoon omdat walvissen geen waterzakken hadden en hij het voorwerp ook niet kende. Hij was inmiddels geïntroduceerd aan borden, bekers en bestek, maar dit was dus eigenlijk de reisvorm van een beker. Hij vond het erg knap bedacht van degene die op het idee was gekomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Xyla
Level 2
Xyla


Aantal berichten : 191
Registratiedatum : 22-06-14

De rivierbedding - Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: De rivierbedding - Rijk van de Waterman   De rivierbedding - Rijk van de Waterman Icon_minitimevr jul 04, 2014 10:13 am

Xyla kon weinig tegen die verklaring van de jongen inbrengen. Hoewel ze zelf het water meestal enkel gebruikte om zichzelf te wassen en ter verkoeling, kon ze er wel inkomen dat het voor het jagen vervelend zat. Xyla wist niet de fijne kneepjes van de jacht, maar jagen op vis zou ze toch eerder met een hengel doen. "Hoe wil je anders drinken meenemen." Xyla was blij dat haar zwaard los in de schede zat, ze vertrouwde die jongen voor geen zier. Hoewel die naakt was en dus geen wapens kon verbergen was hij niet geheel ongespierd, dus dat kon ook altijd nog ingezet worden. "In de winkel." Xyla keek hem wat argwanend aan, terwijl ze overeind kwam en de zak afsloot. Misschien was het het meest verstandig om er maar direct van door te gaan, ergens had Xyla het idee dat deze jongen niet geheel honderd procent was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Douglas.
Level 2
Douglas.


Aantal berichten : 134
Registratiedatum : 26-06-14

De rivierbedding - Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: De rivierbedding - Rijk van de Waterman   De rivierbedding - Rijk van de Waterman Icon_minitimevr jul 04, 2014 10:28 am

Nou, Eef, dat is ook niet aardig.

"Oh, een winkel," herhaalde Douglas, terwijl hij zich bedacht wat een winkel ook alweer was. Zonder het helemaal expres te doen, ving hij flarden op van de gedachten van het meisje. "Wat bedoel je met 'niet helemaal honderd procent'?" vroeg hij, opnieuw nieuwsgierig. Hij kende die uitdrukking niet, net als vele anderen. "Ik ben volgens mij helemaal heel," merkte hij op en hij bekeek zichzelf. Nee, hij had alles. Hij had in haar gedachten ook gevonden dat ze hem niet helemaal vertrouwde, maar dat had iets met dat honderd procent te maken. Hij wilde graag dat ze hem wel aardig vond en misschien beter leerde kennen, dus hij zou zijn best doen om haar anders te laten denken. Maar dan moest hij eerst weten waar dat 'niet helemaal honderd procent' op gericht was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Xyla
Level 2
Xyla


Aantal berichten : 191
Registratiedatum : 22-06-14

De rivierbedding - Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: De rivierbedding - Rijk van de Waterman   De rivierbedding - Rijk van de Waterman Icon_minitimeza jul 05, 2014 4:51 am

Xyla's wantrouwen tegenover de jongen begon te groeien. Ze wist honderd procent zeker dat ze die gedachte niet hardop had uitgesproken, dus er was iets aan de hand met die jongen waardoor hij in haar hoofd zat. Xyla had geen idee van de andere soorten krachten die bestonden, dus dat deze jonge man in haar gedachten kon rondwroeten wist ze niet. "Waar haal je dat vandaan?" vroeg ze scherp, terwijl ze de dop dichtdraaide van de zak en deze terugstopte in haar ransel. Het was een simpele reisbepakking met weinig extra spullen, aangezien ze nu toch onderweg was naar huis. Over een paar uur zou ze weer in bed liggen om de volgende ochtend vroeg op haar post te verschijnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Douglas.
Level 2
Douglas.


Aantal berichten : 134
Registratiedatum : 26-06-14

De rivierbedding - Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: De rivierbedding - Rijk van de Waterman   De rivierbedding - Rijk van de Waterman Icon_minitimeza jul 05, 2014 4:59 am

"Sorry, het is niet beleefd om de gedachten van anderen te lezen, maar soms kan ik er niet veel aan doen," zei Douglas en hij boog verontschuldigend zijn hoofd. Het was echt niet zijn bedoeling geweest, maar hij had het wel gehoord. "Toch vraag ik me nog steeds af wat 'niet honderd procent' betekent en waarom je me niet vertrouwt." Hij zuchtte en keek weer naar het meisje. Misschien moest hij zich maar voorstellen. Zou dat kunnen helpen? "Ik ben Douglas en ik kom uit het Rijk van de Vissen," begon hij dus maar. "Ik kan gedachten lezen, dingen verplaatsen met mijn geest en ook nog dingen met water." Hij hief zijn hand en uit het water kwam een bol omhoog, die knapte toen Douglas verder sprak: "Niet lang geleden kwam er een lichtbol die waarschuwde voor een groot gevaar en ik heb geen idee wat ik daarmee moet." Hij dacht na. Had hij nu te veel gezegd. Of was er nog meer om uit te leggen. Menselijk contact was nog steeds niet zijn beste punt. Misschien moest hij de volgende ochtend maar gewoon de rivier weer afzwemmen en zich een paar dagen tussen de zeedieren begeven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Xyla
Level 2
Xyla


Aantal berichten : 191
Registratiedatum : 22-06-14

De rivierbedding - Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: De rivierbedding - Rijk van de Waterman   De rivierbedding - Rijk van de Waterman Icon_minitimezo jul 06, 2014 12:12 am

Xyla kon niet begrijpen waarom de jongen niet doorhad waardoor hij zo bijzonder voorkwam en Xyla hem dus niet vertrouwde, voor geen cent. Zonder echt te reageren liep Xyla naar haar draak die nog altijd bezig was haar vochtvoorraad op peil te brengen en gooide ze de tas boven op haar rug. Terwijl ze daar mee bezig was begon de vreemde jongen te ratelen alsof het een lieve lust was. Nog steeds zonder wat te zeggen keek ze hem aan en probeerde ze haar gezicht zo kalm mogelijk te houden, hoewel hij best wat verbazingwekkende dingen vertelde. Iets wat haar bijna alleen maar argwanender maakte, gewoon omdat hij te open was voor een gemiddeld persoon. Het was haar van jongs af aan al ingeprent dat vreemde niet alles van je hoefde te weten, zeker niet over zaken die met magie te maken hebben. Xyla knikte even kort en noemde daarna enkel haar naam, "Xyla." een 'aangenaam om je te onmoeten' kwam er niet achteraan, want tja, zo was Xyla nu eenmaal
Terug naar boven Ga naar beneden
Douglas.
Level 2
Douglas.


Aantal berichten : 134
Registratiedatum : 26-06-14

De rivierbedding - Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: De rivierbedding - Rijk van de Waterman   De rivierbedding - Rijk van de Waterman Icon_minitimezo jul 06, 2014 12:31 am

"Aangenaam Xyla," zei Douglas beleefd, toch nog met veel goede moet, al had hij al door dat ze niet veel zou gaan zeggen. Hij las haar gedachten, omdat hij daar niet mee kon stoppen als hij eenmaal begonnen was, en zag dat ze vond dat hij teveel vertelde en dat men beter een gesloten boek kon zijn. Hij reageerde er niet op, omdat hij had gemerkt dat het haar de vorige keer irriteerde. Hij keek even langs haar heen naar haar draak. "Wat is dat voor draak?" vroeg hij nieuwsgierig. Hij vroeg al niet meer naar het 'niet helemaal honderd procent', dat vroeg hij wel eens aan Aia. Ondertussen begon hij honger te krijgen, dus het zou niet lang duren voor hij het water weer in zou gaan om eten te vangen. Maar hij had nog één vraag. "Waarom vertrouw je me eigenlijk niet?" vroeg hij. "Volgens mij straal ik niets van gevaar ofzo uit." Hij glimlachte aardig. Ondanks alle spieren, waarvan hij geen benul had dat die dreigend over konden komen, was hij de vriendelijkheid zelve. Althans, dat probeerde hij te zijn. Hij wist het niet als hij per ongeluk iets deed waardoor hij minder vriendelijk overkwam. "Het spijt me dat je me niet vertrouwd," zei Douglas daarom ook en aan zijn gezicht was te zien dat hij het echt meende.
Terug naar boven Ga naar beneden
Xyla
Level 2
Xyla


Aantal berichten : 191
Registratiedatum : 22-06-14

De rivierbedding - Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: De rivierbedding - Rijk van de Waterman   De rivierbedding - Rijk van de Waterman Icon_minitimema jul 07, 2014 10:10 am

"Aangenaam." het klonk niet heel gemeend, maar het was meer een reactie uit gewoonte. Xyla begreep niet waarom de jongen zich nog niet bedekt had. Het was voor haar niet de normaalste zaak om op willekeurige momenten naakte personen tegen te komen, ze bleef zich er ongemakkelijk onder voelen, dus ontweek ze zoveel mogelijk zijn blik en zijn lichaam in het geheel "Het is een vuurdraak, waar is die van jou?" Eigenlijk interesseerde het Xyla voornamelijk omdat draken nog gevaarlijker konden zijn dan hun berijders, dus als er ergens een beest in de omgeving verborgen zat wilde ze dat graag ween. "Ik vertrouw nooit mensen." was haar korte reactie, die niet eens geheel gelogen was. Het duurde gewoon even voor ze men vertrouwde. "En ik vertrouw zeker geen mensen zonder kleding aan." Voegde ze er dit keer aan toe. Op haar gezicht verscheen een flauwe glimlach, hoewel haar ogen niet meededen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Douglas.
Level 2
Douglas.


Aantal berichten : 134
Registratiedatum : 26-06-14

De rivierbedding - Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: De rivierbedding - Rijk van de Waterman   De rivierbedding - Rijk van de Waterman Icon_minitimedi jul 08, 2014 12:13 am

"Mijn draak ligt nog in de zee," antwoordde Douglas simpel. "Hij is te groot om de rivieren op te zwemmen en omdat ik alleen maar het land wil verkennen, is het onhandig om een gigantische walvis mee te nemen. Hij valt te veel op. Daarbij hou ik helemaal niet van vliegen." Bij haar volgende opmerking keek hij naar beneden en haalde zijn schouders op. Maar hij draaide zich wel om naar zijn rugzak, waar hij zijn zwembroek uit haalde. "Aangekleed draaide hij zich weer naar Xyla. "Vind je dat echt zo erg?" Vroeg hij. Maar hij had zich wel aangekleed, omdat hij graag aardig was en vertrouwd werd. Als dat inhield dat hij zich aan moest kleden, dan deed hij dat, al zou hij zijn kleding weer uittrekken als hij straks op zijn avondmaaltje zou gaan jagen. "Maar mensen die geen kleren aan hebben, hebben toch eigenlijk niets te verbergen?" Vroeg hij. Zoiets had hij ooit opgepikt, maar hij vond dat er eigenlijk best veel logica achterzat. Ook de mooiste vissen met de meeste franjes hadden de gevaarlijkste wapens.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De rivierbedding - Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: De rivierbedding - Rijk van de Waterman   De rivierbedding - Rijk van de Waterman Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De rivierbedding - Rijk van de Waterman
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Het gezellige park - Rijk van de waterman
» Herberg De Halve Maan - Rijk van de Waterman
» Het Dertiende Rijk
» Tearoom - het rijk van de Maagd
» Het rijk van de Tweeling - Het bergwoud

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kyon :: Het RPG :: Het rijk van de Waterman, Tweeling en Weegschaal-
Ga naar: